စ ာ ေ ပ ဝိ ေ ရ ာ ဓိ မ ် ာ း - 2 ေရွးေဟာင္းသုေတသန ညႊန္ႀကား ေရးဝန္ (1958- 59)ႏွစ္ခ်ဳပ္အစီ အရင္ခံစာအရ. . . ရခိုင္ေဝသာလီ ႏွင့္ ပ်ဴ ဗိႆႏိုး ဟန္လင္း ျမိဳ ့ျပႏိုင္ငံ မ်ားဟာ ေခတ္ျပိဳင္ထြန္းကား ခဲ့တယ္ လို ့ သိရတယ္ ။ ကုန္စည္ကူးသန္း-သာသနာ-စကား -စာေပလည္း ထြန္းကားခဲ ့တယ္ ။ ႏိုင္ ငံရပ္ျခားက သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ ့ ့မွတ္တမ္းအရလည္း ေထာက္ခ်င့္နိုင္ တယ္ ။ အဲ ေတာ့ တြက္စစ္ႀကည့္ေပါ့ ။ ပ်ဴ ပ်က္ျပီး သမုဒၵရာဇ္မင္း ပ်ဥ္ျပား မင္းဆိုတာ ပ်ဴမင္းအဆက္အႏြယ္ေတြ ျဖစ္ေႀကာင္း နဲ ့ အေနာ္ရထာ ပုဂံကို စတည္ျပီး အင္ပါယာခ်ဲ ့ခ်ိန္မွာ ရခိုင္ ေဝသာလီ ေခတ္ကုန္ဆံုးလို ့ ေလးျမိဳ ့ေခတ္ေပၚထြန္းေနတဲ ့ ကာလ လို ့ မွတ္ရမယ္ ။ အေရွ ့တိုင္းယဥ္ေက်းမွဳ နဲ ့ ့ပတ္သက္လို ့ ႀသဇာတိကၠမ ႀကီးမား လွတဲ ့ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမွဳ စီးေႀကာင္း ထဲ ရခိုင္ေဒသဟာ အေစာပိုင္းကပဲ ကူးစက္ျမန္ဆန္ခဲ့ရတယ္ ။ မာဂဓတိုင္း နဲ ့ နီးတာကိုး ။ ယေန ့လက္ရွိ ပထဝီ အေနအထားအရ ရခိုင္ နဲ ့ ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူခဲ ့ရာ ေဒသဟာ မေဝးဘူးလို ့ ေျပာရင္ လက္ခံနိုင္ဖြယ္ မရွိဘူး ။ ဒါေပမယ့္. . ေရွးေခတ္က ရခိုင္ေဒသ တည္ေနရာအက်ယ္အဝန္းကိုခ်န္လွပ္ ္မထားဘဲ ေသခ်ာေစ့ငုေလ့လာ ႀကည့္ လိုက္တဲ ့အခါ. . ကပၸိလဝတ္ နဲ ့ အာရကၡေဒသ်ွ ရခိုင္ဟာ ျဗာဟၼာပုတရၿမစ ္ ၿခားနားေနတာ ေတြ ့ရတယ္ ။ အဲေတာ့ ရခိုင္ေဒသ မွာ အိႏၵိယ ယဥ္ေက်းမွဳ အေငြ ့အသက္ ဟန္ပါတဲ ့ဒဂၤါး ေက်ာက္စာ ေႀကးနီျပားစာ ေခါင္းေလာင္းစာေတြ ေထာက္ခ်င့္ႀကည့္လို ့ ရခိုင္ယဥ္ေက်း မွဳဟာ ျမန္မာနိုင္ငံတစ္ဝွမ္းလံုး ထက္ ေရွးအေတာ္ က်တယ္. . လို ့ပညာရွင္ ေတြ ေကာက္ခ်က္ဆြဲတင္ျပျပီး ျဖစ္ပါ တယ္ ။ ေလ့လာလိုစိတ္ ရွိခဲ့ရင္ ရွာဖတ္ ေတာ့ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ သိနိုင္တာပါပဲ ။ အေပၚမွာ အကိုးအေထာက္ နဲ ့ စ ; ေပးခဲ့ပါတယ္ ။ အဲသလို အမွတ္အသား နဲ ့ စာဖတ္မနာဘဲ ဟိုး ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေရာက္ခါမွ ဘိုးေတာ္ဘုရား သာသနာ ျပဳေပးလို ့ ေျမာက္ဦး မွာ သာသနာ ျပန္လည္ထြန္းကားလာတယ္ ဆိုတဲ့ ေရးသားခ်က္ဟာ ယုတၲိ ကင္းလြန္း လွတယ္ ။ အမွန္တရား နဲ ့ေဝးလြန္း ေတာ့ ေရွာ့ခ္ျဖစ္ကေရာ ။ ေျပာခ်င္တာကစာဖတ္တယ္ဆိုတာ မိမိသူတစ္ပါး အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ေစတဲ့ ့အလုပ္ ။ ကုသိုလ္ရတဲ ့အလုပ္လို ့ လူငယ္ေတြကို ျမင္ေစ့ခ်င္တယ္ ။ ကုသိုလ္ မရဘဲ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး ျဖစ္ေစနိုင္တာဆို မေျပာ မေရး မဖတ္ တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ ။ ေရွးဆရာေတြ ေျပာသလို စာေပ ေဒါသ သင့္တယ္ ေျပာရမွာေပါ့ ။ အျပစ္ျဖစ္ေစနိုင္တာေပါ့ ။ ဘာ ေႀကာင့္ အျပစ္ျဖစ္သလဲ ။ အျပစ္ဆိုတာ ဘာလဲ ။ သတိခ်ပ္သင့္ လွတယ္ ။ မိမိသူတစ္ပါး ထိခိုက္ရင္ အျပစ္ျဖစ္ တယ္ ။ မထိခိုက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိတယ္ ။ အက်ိဳးျပဳစာေပ လို ့ေခၚတာပါ ။ ဆိုလိုခ်င္တာက စာဖတ္သူ အက်ိဳး ကို ေရွးရွဳလို ့ စကားလက္ေဆာင္ပါး ပါးခ်င္တာ ပါ ။ ဗုဒၶ နဲ ့ ပတ္သက္တဲ ့ေယဓမၼာ ေဟ တုပၸဘဝါ ဂါထာ အေရးႀကီးတဲ ့ အေႀကာင္း အေလးအနက္ေျပာခ်င္ပါ တယ္ ။ ကေလးလူငယ္ေတြကို ႏွဳတ္တက္ရြရြ အာဂံုေဆာင္ေစခ်င္တယ္္လို ့ ဆရာေတာ္က မိန္ ့တာပါ ။ စာတည္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္နဲ ့ အခါ အားေလ်ာ္စြာ စာေပေဆြးေႏြးျဖစ္တဲ ့ အခါ လင္းပြင့္ လာရာက ဒီစာကိုေရး ျဖစ္ေစခဲ ့တာပါ ။ ဒြါရာဝတီအသ်ွင္ကုသလ ဆရာ ေတာ္ဆီက ေလးေလးစားစား နာယူ ရတဲ ့ သစၥာေလးပါး အႏွစ္ခ်ဳပ္ (ဝါ) တနည္းအားျဖင့္ ပိဋကတ္သံုးပံု အက်ဥ္းရံုး ဆိုတာ အေႀကာင္းေႀကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ေစတယ္ ဆိုတဲ ့ ေယ ဓမၼာ ဂါထာ သင့္ ဘဝ အတြက္ အေရးပါလွတယ္ ဆိုတာ သိေစခ်င္ လွတယ္ ။ ေ ဇ ာ ္ မ င ္ း ထြ န ္ း (သံ တြဲ)
စ ာ ေ ပ ဝိ ေ ရ ာ ဓိ မ ် ာ း - 2
ေရွးေဟာင္းသုေတသန ညႊန္ႀကား
ေရးဝန္ (1958- 59)ႏွစ္ခ်ဳပ္အစီ
အရင္ခံစာအရ. . . ရခိုင္ေဝသာလီ ႏွင့္ ပ်ဴ ဗိႆႏိုး ဟန္လင္း ျမိဳ ့ျပႏိုင္ငံ
မ်ားဟာ ေခတ္ျပိဳင္ထြန္းကား ခဲ့တယ္
လို ့ သိရတယ္ ။
ကုန္စည္ကူးသန္း-သာသနာ-စကား
-စာေပလည္း ထြန္းကားခဲ ့တယ္ ။ ႏိုင္
ငံရပ္ျခားက သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ ့ ့မွတ္တမ္းအရလည္း ေထာက္ခ်င့္နိုင္
တယ္ ။
အဲ ေတာ့ တြက္စစ္ႀကည့္ေပါ့ ။
ပ်ဴ ပ်က္ျပီး သမုဒၵရာဇ္မင္း ပ်ဥ္ျပား
မင္းဆိုတာ ပ်ဴမင္းအဆက္အႏြယ္ေတြ
ျဖစ္ေႀကာင္း နဲ ့ အေနာ္ရထာ ပုဂံကို
စတည္ျပီး အင္ပါယာခ်ဲ ့ခ်ိန္မွာ
ရခိုင္ ေဝသာလီ ေခတ္ကုန္ဆံုးလို ့
ေလးျမိဳ ့ေခတ္ေပၚထြန္းေနတဲ ့ ကာလ
လို ့ မွတ္ရမယ္ ။
အေရွ ့တိုင္းယဥ္ေက်းမွဳ နဲ ့ ့ပတ္သက္လို ့ ႀသဇာတိကၠမ ႀကီးမား
လွတဲ ့ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမွဳ စီးေႀကာင္း
ထဲ ရခိုင္ေဒသဟာ အေစာပိုင္းကပဲ ကူးစက္ျမန္ဆန္ခဲ့ရတယ္ ။ မာဂဓတိုင္း
နဲ ့ နီးတာကိုး ။ ယေန ့လက္ရွိ ပထဝီ
အေနအထားအရ ရခိုင္ နဲ ့ ဘုရားရွင္
ပြင့္ထြန္းေတာ္မူခဲ ့ရာ ေဒသဟာ
မေဝးဘူးလို ့ ေျပာရင္ လက္ခံနိုင္ဖြယ္ မရွိဘူး ။ ဒါေပမယ့္. . ေရွးေခတ္က ရခိုင္ေဒသ တည္ေနရာအက်ယ္အဝန္းကိုခ်န္လွပ္ ္မထားဘဲ ေသခ်ာေစ့ငုေလ့လာ ႀကည့္
လိုက္တဲ ့အခါ. . ကပၸိလဝတ္ နဲ ့
အာရကၡေဒသ်ွ ရခိုင္ဟာ ျဗာဟၼာပုတရၿမစ ္ ၿခားနားေနတာ
ေတြ ့ရတယ္ ။
အဲေတာ့ ရခိုင္ေဒသ မွာ
အိႏၵိယ ယဥ္ေက်းမွဳ အေငြ ့အသက္
ဟန္ပါတဲ ့ဒဂၤါး ေက်ာက္စာ ေႀကးနီျပားစာ ေခါင္းေလာင္းစာေတြ
ေထာက္ခ်င့္ႀကည့္လို ့ ရခိုင္ယဥ္ေက်း
မွဳဟာ ျမန္မာနိုင္ငံတစ္ဝွမ္းလံုး ထက္
ေရွးအေတာ္ က်တယ္. . လို ့ပညာရွင္
ေတြ ေကာက္ခ်က္ဆြဲတင္ျပျပီး ျဖစ္ပါ
တယ္ ။
ေလ့လာလိုစိတ္ ရွိခဲ့ရင္ ရွာဖတ္ ေတာ့ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ သိနိုင္တာပါပဲ ။
အေပၚမွာ အကိုးအေထာက္ နဲ ့ စ ;
ေပးခဲ့ပါတယ္ ။
အဲသလို အမွတ္အသား နဲ ့ စာဖတ္မနာဘဲ ဟိုး ကုန္းေဘာင္ေခတ္
ေရာက္ခါမွ ဘိုးေတာ္ဘုရား သာသနာ
ျပဳေပးလို ့ ေျမာက္ဦး မွာ သာသနာ
ျပန္လည္ထြန္းကားလာတယ္ ဆိုတဲ့
ေရးသားခ်က္ဟာ ယုတၲိ ကင္းလြန္း
လွတယ္ ။ အမွန္တရား နဲ ့ေဝးလြန္း
ေတာ့ ေရွာ့ခ္ျဖစ္ကေရာ ။
ေျပာခ်င္တာကစာဖတ္တယ္ဆိုတာ မိမိသူတစ္ပါး အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ေစတဲ့ ့အလုပ္ ။ ကုသိုလ္ရတဲ ့အလုပ္လို ့
လူငယ္ေတြကို ျမင္ေစ့ခ်င္တယ္ ။
ကုသိုလ္ မရဘဲ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး
ျဖစ္ေစနိုင္တာဆို မေျပာ မေရး မဖတ္
တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ ။
ေရွးဆရာေတြ ေျပာသလို စာေပ
ေဒါသ သင့္တယ္ ေျပာရမွာေပါ့ ။
အျပစ္ျဖစ္ေစနိုင္တာေပါ့ ။
ဘာ ေႀကာင့္ အျပစ္ျဖစ္သလဲ ။
အျပစ္ဆိုတာ ဘာလဲ ။
သတိခ်ပ္သင့္ လွတယ္ ။
မိမိသူတစ္ပါး ထိခိုက္ရင္ အျပစ္ျဖစ္
တယ္ ။
မထိခိုက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိတယ္ ။
အက်ိဳးျပဳစာေပ လို ့ေခၚတာပါ ။
ဆိုလိုခ်င္တာက စာဖတ္သူ အက်ိဳး
ကို ေရွးရွဳလို ့ စကားလက္ေဆာင္ပါး
ပါးခ်င္တာ ပါ ။
ဗုဒၶ နဲ ့ ပတ္သက္တဲ ့ေယဓမၼာ ေဟ
တုပၸဘဝါ ဂါထာ အေရးႀကီးတဲ ့
အေႀကာင္း အေလးအနက္ေျပာခ်င္ပါ
တယ္ ။
ကေလးလူငယ္ေတြကို ႏွဳတ္တက္ရြရြ
အာဂံုေဆာင္ေစခ်င္တယ္္လို ့ ဆရာေတာ္က
မိန္ ့တာပါ ။
စာတည္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္နဲ ့ အခါ
အားေလ်ာ္စြာ စာေပေဆြးေႏြးျဖစ္တဲ ့
အခါ လင္းပြင့္ လာရာက ဒီစာကိုေရး
ျဖစ္ေစခဲ ့တာပါ ။
ဒြါရာဝတီအသ်ွင္ကုသလ ဆရာ
ေတာ္ဆီက ေလးေလးစားစား နာယူ
ရတဲ ့ သစၥာေလးပါး အႏွစ္ခ်ဳပ္ (ဝါ)
တနည္းအားျဖင့္ ပိဋကတ္သံုးပံု အက်ဥ္းရံုး ဆိုတာ အေႀကာင္းေႀကာင့္
အက်ိဳးျဖစ္ေစတယ္ ဆိုတဲ ့
ေယ ဓမၼာ ဂါထာ သင့္ ဘဝ အတြက္ အေရးပါလွတယ္ ဆိုတာ
သိေစခ်င္ လွတယ္ ။
ေ ဇ ာ ္ မ င ္ း ထြ န ္ း (သံ တြဲ)
Comments
Post a Comment