စ ာ ေ ပ ဝိ ေ ရ ာ ဓိ မ ် ာ း -5
စ ာ ေ ပ ဝိ ေ ရ ာ ဓိ မ ် ာ း -5
ရခိုင္မွာ စာရွိသလား . . တဲ့ ။
ရခိုင္ဘာသာေဗဒကို စာဖတ္္တဲ့ အခါ ပင္ရင္းမူလက်က် ရြတ္ဖတ္ ႏိုင္တာေတြ ့ရတယ္ ။
ဘယ္လူမ်ိဳးက မိမိစာကို ပင္ရင္းမူ
လ က်က်နန ဖတ္နိုင္ပါသလဲ ။
အဲဒါ အေျဖ ပါ ။
ရခိုင္ဘာသာစာေပဟာ ကိုးတိုင္း ကိုးဌာနမွာ မဟိ ံသကမ႑လ
ေပ်ာက္သလိုပဲ ရခိုင္စာဟာ မ်က္စိ
ေမွာက္ခဲ့ရတယ္ ။
စာေပ စစ္တမ္း အေနနဲ ့ တင္ျပေပးသြား ပါမယ္။
* * *
စာရဲ ့ ရင္းျမစ္က စကား ။
အေျပာဘာသာစကားကို အကၡရာ နဲ ့ဖလွယ္ကာ အေတးအမွတ္ျပဳရာက စာေပ ျဖစ္လာရတယ္ ။
စကားစပ္လို ့ေျပာ႐ရင္ ပ်ဴေတြ
ေပ်ာက္သြားတာဟာ ပ်ဴစကားေပ်ာက္
ကြယ္ ဝါးမ်ိဳခံလိုက္ရလို ့ျဖစ္ပါတယ္။
ပ်ဴစာ က်န္ရစ္ေပမင့္ ။
ပ်ဴဓေလ့ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳပစၥည္း
ေတြက်န္ခဲ့ေပမင့္. . စကားသံေပ်ာက္
သြားတဲ့အခါ ပ်ဴေက်ာက္စာက ပ်ဴလူမ်ိဳး ကို မကယ္ႏိုင္။
ျဖစ္ရပံု ။
(မိမိဓေလ့ရိုးရာယဥ္ေက်း မွဳ နဲ ့ ဘာသာစကားကိုမထိန္းသိမ္း ဘဲ။
ကိုရီးယားလို မဂၤလာ ေဆာင္မယ္။
အညာေဆေရာ္ ဆိုေတာ့ . .ပ်ဴ လူမ်ိဳး ေပ်ာက္တဲ့ သေဘာေျပာရတာပါ ။ )
အမွန္က လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး တိမ္ေကာ
ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာဟာ အျခားလူ
မ်ိဳးတစ္မ်ိဳးက မ်ိဳးျပဳတ္ေအာင္ တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္ခံရတာနည္းမယ္။
ဥပမာ- တရုတ္ႏိုင္ငံဟာ မူလက
အားလံုး တရုတ္လူမ်ိဳးခ်ည္း မဟုတ္။
အျခားမ်ိဳးႏြယ္စု ျမိဳ ့ျပနိုင္ငံငယ္ေတြ
အေပၚ အင္အားႀကီးလာတဲ့ လူမ်ိဳးက
အေရာေရာ အေႏွာေႏွာ ျဖစ္ေစတာ
အမွန္ပဲ ။
အေမရိကန္ ။
အင္ဒီးယန္းေတြ ဘယ္ေပ်ာက္သြား
သလဲ ။
ျပန္ေမးရမလို ျဖစ္ေနတယ္ ။
စစ္ေရး စီးပြားေရး ယံုႀကည္ကိုးကြယ္
မွဳ တစ္ခုခုေႀကာင့္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ။
အဓိက ဘာသာစကား ။
စကားေပ်ာက္ခဲ့ရင္ လူမ်ိဳးေပ်ာက္
တဲ့ သာဓက ပါ ။
ပ်ဴေတြ ေပ်ာက္သြားရတာ အဲဒါ ။
ဒီ သေဘာပဲ ။
* * *
ရခိုင္မွာ စာရွိသလား ။
ရခိုင္ စာျဖစ္ေႀကာင္း စကားသံနဲ ့
သက္ေသျပဳရလိမ့္မယ္ ။
စာေပရွိရက္ နဲ ့ စကားေပ်ာက္ခဲ့ရင္
လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္တယ္ ေျပာခဲ့တယ္ ။
ေက်ာက္စာခ်ည္း အားကိုးလို ့မရ ။
ခါတရံ ေက်ာက္စာထက္အားကိုး
ရမယ့္ အေႀကာင္းေတြ ေကာက္ခ်က္
ဆြဲတတ္ရမယ္ ။ သုေတတသန ျပ ဳ
တတ္ရမယ္ ။
တခ်ိဳ ့ ရွဳတ္ေထြးလြန္းတဲ ့ အေျခ
အေနေတြမွာ ေက်ာက္စာ နဲ ့ နိုင္ငံရပ္
ျခားပညာရွင္ေတြ အားကိုးလို ့ အေျဖ
မထြက္တာ သိလာရတယ္ ။
ေလွနံဓါးထစ္ မယူဆ ေစလို ။
( တခ်ိဳ ့ ျပႆနာေတြကို ကိုင္တြယ္
ေျဖရွင္းရတဲ ့အခါ . . မဟုတ္တာကို
မဟတ္တာနဲ ့ ေျဖရလိမ့္မယ္ ။ )
ေက်ာက္စာေတြက ဘာလူမ်ိဳးျဖစ္
ေႀကာင္း သက္ေသမျပနိုင္ဘူး လို ့
သာဓက ေဆာင္ခဲ့တယ္ ။
ခု ရခိုင္ စကားသံ နဲ ့ ရခိုင္စာျဖစ္
ေႀကာင္း သက္ေသျပမယ္ ။
ရွင္း ရွင္းေလး ။
က်ေနာ့္ ညီငယ္ ညီမငယ္ေတြ ေဖစ့္ဘြတ္ခ္ မက္ဆင္ဂ်ာမွာ လာ
ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ ။ ဘယ္သူကေတာ့
ဘာပဲ အစ္ကို လာတိုင္တဲ့အခါ . .
ေရးျဖစ္ရျပန္တယ္ ။
တခ်ိဳ ့ ေရွာ့ခ္ေတြ နဲ ့ ေဝးေဝးေန
တယ္ ။
တခ်ိဳ ့ တခ်ိဳ ့ လူေတြ နဲ ့ ေအးေအး
လူလူ စကားလက္ဆံုက်မယ္ ။
စကားေျခာက္ခြန္း လူ၌ ထြန္း ႏွစ္ခြန္းကိုသာ က်ိဳးရွိရာကို ေကာင္းစြာ
မေသြ ဆိုေတာ္မူတတ္ပါေပထ ေသာ. . ဂုဏ္ေတာ္ကို ႏွလံုးသြင္းထား တယ္ ။
ဆန္စင္ရာ က်ည္ေပြ ့လိုက္ေနလို ့
ကေတာ့ ဘယ္ခါမွ ဆံုးမွာမဟုတ္ ။
ျမားတံသည္ ရင္သို ့ထိုးကာစိုက္၏။
ျမားလာရာကို မႀကည့္ပါႏွင့္ ။ ဒဏ္ရာ
ကိုသာ ကုစားရာ၏ . . တဲ ့ ။
ဒီ သေဘာ ပဲ ။
* * *
ရခိုင္ဘာသာေဗဒကို ရခိုင္ကဖတ္
တဲ့အခါ စကား နဲ ့စာ ခြဲျခားေနစရာ
မလိုေအာင္ ပီသလွတယ္ ။
ေရွးေဟာင္းစကား ေပါရာဏ ။
ပိုျပီး ဖြံ ့ျဖိဳးလာတဲ ့ စကား ။
ေမြးစားယူတဲ ့ စကား စာ ။
ဘယ္လိုပဲ ရွိပါေစ ။
အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာ
ျဖစ္ေနပါေစ ။ မိမိ ရဲ ့ဘာသာေဗဒကို
သက္ေသျပဳႏိုင္ရလိမ့္မယ္ ။
ယ နဲ ့ ရ ။
ယပက္လက္ နဲ ့ ရေကာက္လို ့
ခြဲျခားေနစရာ မလို ။
ပင့္သံ နဲ ့ ရစ္သံ ။
ယပင့္ ။
ရ ရစ္. . လို ့ခြဲျခားေနစရာ မလို ။
ေက်ာင္း နဲ ့ ေႀကာင္း ။
ျပီး. . အသတ္ကိစၥ ။
က သတ္ နဲ ့ တ သတ္ ။
အသံကြဲျပီးသား ။
သံသယ ရွိစရာ မလို ။
ျမန္မာ စာေပမွာ ဂုဏ္ယူေလာက္စ
ရာ ရာဇကုမာရ(ျမေစတီ) ေက်ာက္စာ ဟာ ထင္ရွားတဲ့ ျပယုဂ္ျဖစ္တယ္ ။
ေလးဘာသာ ေရးထိုးထားတယ္ ။
ပ်ဴ ပါဠိ မြန္ ျမန္မာ လို ့ဆိုတယ္။
ျမေစတီေက်ာက္စာ ျမန္မာဘာသာ
မွာ. .
ထိဝ္ပါယ္မယာ သီယ္ခရကာ း
ထို ပယ္မယား သီခရကား. . လို ့
အနက္ထြက္ပါတယ္ ။
သီယ္ = သီ=ေသ ျဖစ္တယ္ ။
ရခိုင္က သီ လို ့သံုးတယ္။
ထိပ္ေက်ာန္သံုး ေရြာယ္
အာမင္ပိယ္တံုဧအ္
ပိယ္ ဆိုတာက ရခိုင္လို ပီး လို ့
အသံထြက္ပါတယ္ ။
ေရြာယ္ ဆိုတာက ေရာ္ဟ္ = ရြာ ။
ရခိုင္က ရြာကို ေရာ္ဟ္ လို ့အသံ
ထြက္တယ္ ။
ျမေစတီေက်ာက္စာမွာ ကြ်န္သံုးရြာ ဆိုတာပါတယ္ ။
ဣေက်ာန္သံုေရြာဟ္
ေက်ာန္=ရခိုင္အသံနဲ ့(ကြ်ံန္) ကြ်န္ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ရခိုင္အသံုး ရခိုင္ဘာသာေဗဒ ျဖစ္
ေနတာ ေတြ ့ရတယ္ ။
ရာဇကုမာေက်ာက္စာ ကို စီအိုဘလက္ဒင္ စ ဖတ္တဲ့အခါ
ရခိုင္အကၡရာ ဘာသာကိုပဲ (ဗမာ) ျမန္မာစာလို ့ ယူဆခဲ့ပံု ။
အမွန္က သေဘာက်လို ့ ယူသံုး
တာက မြန္စာ ပ်ဴစာအေရးအသံုး
ထက္ ပိုေကာင္းေနတာ ထင္ရွားတဲ့
သက္ေသျဖစ္တယ္ ။
ဗမာဆရာ သိပၸံေမာင္ဝကေတာ့ ဒီလို
သေဘာေတြ ့ရတယ္ ။
*( ရခိုင္စကားတြင္ ေရွးေဟာင္းျမန္မာ
စကား အမ်ားဆံုးပါဝင္ေနသည္ ။
ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားေျပာေသာစကားမွာ
ျမန္မာစကား သာ၍ စစ္ေလသည္။
ထို ့ေႀကာင့္. . . ျမန္မာစကားကိုေလ့
လာလိုက္စားသူတို ့သည္ ရခိုင္စကား
ကိုေလ့လာသင့္၏ ။
ရခိုင္စကားမွာ ျမန္မာ စကားေဟာင္း
ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ရခိုင္စကားကိုေလ့လာျခင္းသည္
ျမန္မာစကားေဟာင္းကို ေလ့လာသည္မည္၏ ။ သိပၸံေမာင္ဝ)
အဲသလို ေျပာထားတယ္ ။
ကိစၥ ျပတ္သေလာက္ရွိတယ္ ။
ဒါေပမယ့္. . ထပ္ကိုးပါဦး မယ္ ။
* * *
အေနာ္ရထာ မတိုင္ခင္ စာေပအရ
ပ်ဴ ရခိုင္ မြန္ ေတြရဲ ့ ဘာသာစာေပကို
ေရွးဦးဆင္ျခင္သင့္တယ္ ။
ရခိုင္ေဝသာလီဟာေအဒီေလးရာစုမွ
ကိုးရာစုအထိ ပ်ဴ သေရေခတၱရာနဲ ့
အျပိဳင္ထြန္းကားခဲ့တယ္ ။
ရခိုင္မွာ ေအဒီ-6 ရာစုအတြင္း ေရး
ထိုးထားတဲ့ ေက်ာက္စာ7-ခ်ပ္ေတြ ့ရ
တယ္ ။ ေက်ာက္စာေတြထဲမယ္
ဓမၼစၿႏၵားမင္း ေခၚတဲ့ အာနႏၵစၿႏၵရ
ေက်ာက္စာ မွာ ထင္ရွားလွတယ္ ။
ျမန္မာမွာ ေတြ ့ရတဲ ့ေက်ာက္စာေတြ
ထဲ ဆုေတာင္း နဲ ့က်ိန္စာပါတဲ့ အေစာ
ဆံုးေက်ာက္စာ ျဖစ္တယ္။
ဆုေတာင္းစာမွာ သာမန္မဟုတ္။
အဖြဲ ့ အႏြဲ ့ပါတယ္။
အလကၤာ အေျပာက္အမြမ္းပါလို ့
စာေပအရ ထူးျခားလွတယ္။
က်ိန္စာက ေႀကာက္မက္ဖြယ္ ။
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳကို ဖ်က္ဆီးခဲ့ရင္
ငရဲက်ပါေစ ဘာျဖစ္ပါေစလို ့ က်ိန္စာ
တိုက္တာျဖစ္တယ္ ။
ေနာက္ပိုင္းေတြ ့လာရတဲ့ ျမန္မာ
ေက်ာက္စာေတြထဲ ဆုေတာင္း နဲ ့
က်ိန္စာမ်ားဟာ ရခိုင္ေက်ာက္စာ
အေရးအသားက တုပ အမွီးျပဳေရးခဲ့
တာထင္ရွားတယ္ ။
ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ။
ပင္မလာဂတ္မင္ . .စတဲ့ ။
ပညာရွင္ေတြ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္
မွာ ဒီသေဘာ ေတြ ့ရတယ္။
Dr. Than Tun 'Buddhism in
Burma 1040-1174; JBRS
LX1 .
Pamela Gutman 'Ancient
Arakan (Burma) .
* * *
ရခိုင္ နဲ ့ ျမန္မာဟာ ဘာသာစကား
အုပ္စုတူတယ္လို ့ ဘာသာေဗဒပညာ
ရွင္ ေဒါက္တာစတူးဝါးဒ္ ေတလာ နဲ ့
ဦးေဖေမာင္တင္ က ေျပာတယ္ ။
အုပ္စုတူေပမယ့္ . . ရခိုင္က ျမန္မာထက္ ေခတ္ေရွ ့ ့ေစာေနတာ
ေတြ ့ရတယ္ ။
ဒီသေဘာကို
ေလာကနိယာမ အရ လက္ခံရလိမ့္
မယ္ ။
ကဲ. . ရခိုင္မွာ စာရွိသလား ။
စာေပစစ္တမ္းႀကိဳးတန္းျဖတ္ပါမယ္။
* * *
စာေပအကၡရာအေထာက္အထား
တစ္ခုအေနနဲ ့ ရခိုင္မင္းသမီး ဧခ်င္း
ဟာ ပုဂံထက္ ႏွစ္၂၀၀ ေစာေနတယ္။
ဒါက ေလးျမိဳ ့ေခတ္အေထာက္အ
ထားျဖစ္ပါတယ္ ။
ေလးျမိဳ ့ေခတ္ထက္ေစာတဲ ့ ေဝသာ
လီေခတ္မွာ ေဝသာလီဆီမီးခြက္ ေက်ာက္စာ။ (စူလမဟာ ရာဇာဒဂၤါး၏
ရင္ဘက္တြင္ ယခုေခတ္သံုး အကၡရာ
ျဖင့္ေရးထိုးထားရွိျပီး ေက်ာဘက္တြင္
နာဂရီ အကၡရာျဖင့္ ခတ္ႏွိပ္ထား
ေႀကာင္း ေတြ ့ရသည္ ။ ဦးစံသာေအာင္ - ရခိုင္ဒဂၤါး ။ )
ေျမႀကီးကိုစာအုပ္လို မွတ္ျပီး ေရွး
ေဟာင္းပစၥည္းေတြကို အကၡရာစာလို
ဖတ္တယ္ ဆိုတဲ့ မြန္ဂိတ္ စကားလိုပဲ။
ရခိုင္အကၡရာ ရခိုင္စာျဖစ္တာကို
သက္ေသခံေနတဲ့ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္း အေထာက္အထား ျဖစ္ပါတယ္ ။
အာယာနာေကာင္းမွဳ လို ့ေရးထိုး
ထားတဲ့ ေႀကးနီဆီမီးခြက္ အမ်ိဳးသမီး
ရုပ္နဲ ့အတူ ရကၡဝဏၰအကၡရာ ရခိုင္စာ
နဲ ့ေရးထားတဲ့ ေမဓပညာေမာ္ကြန္း
လကၤာ ။ သုဝဏၰေဒဝီ ေစာျပည့္ညိဳ
ေရးတဲ့ သိန္ကန္မိန္တြင္ သွ်ိဳးလိုက္ရ
တု ။ ဓမၼေဇယ်အမတ္ႀကီးေရးတဲ ့
ဗ်ည္း၃၃ လံုးေလွေတာ္သံ. . စ တာ
ေတြဟာ ေရွးက်လွတယ္ ။
၇ -ရာစု ေဝသာလီေက်ာက္ေလွ
ကားေခတ္ကပဲ ထင္ရွားတဲ့ ရခိုင္စာ
ေပေတြျဖစ္တယ္ ။
ၿမန္မာစာညြန္ ့ေပါင္းက်မ္း ပ-တြဲ ။
ေနာက္. . .
ရခိုင္သူျမတ္ရဲ ့ ေလာကသာရပ်ိဳ ့။
မင္းႀကီးစြာေစာ္ကဲ ညီအစ္ကိုေတြ
ကို ရခိုင္မွာ ပညာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာ
ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ မွန္နန္း -92
ေလာကသာရ ဆံုးမစာဟာ ထင္ရွား
လွတယ္။
* ေလာကသာရ ပ်ိဳ ့ *
* ဆရာ မင္းသုဝဏ္ စိစစ္တင္ျပျပီး ။
ရခိုင္စာေပခရီး ရဲ ့ ရင့္က်က္မွဳဟာ
ေအဒီ ၇ ရာစုမွ ေအဒီ ၁၃ ရာစုအထိ
ႏွစ္ေပါင္း ၆ -စု သက္တမ္း ရင့္က်က္
ခဲ့ျပီး ျမန္မာစာေပဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၃-ရာစုေလာက္ ႏုေသးတာကို ေတြ ့ရ
တယ္လို ့ ရခိုင္သမိုင္းအလင္းျပက်မ္း
Page- 820 ကဖြင့္ဆိုပါတယ္ ။
တဖန္ . .ရခိုင္ေလးျမိဳ ့ေခတ္
(AD 818- 1430 )ပဥၥာျမိ ဳ ့ ့တည္ေခတၱသင္မင္းရဲ ့သံုးဆက္ ေျမာက္မင္းရင္ျဖဴ (AD 843 - 873)
လက္ထက္မွာ ပိဋကတ္ေတာ္ကို
ေရႊျပားခတ္လို ့ သဂၤါယနာ တင္ခဲ့တယ္ ။
အဲဒီ ဘုရင္မင္းရင္ျဖဴကပဲ မဟာက်န္ ၂၈ ဆူကို ပဥၶေလာဟာျပီး
ျပည့္စံုေအာင္ သြန္းလုပ္ေတာ္မူတယ္။
ဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူကိုေတာ့
သမိုင္းအကိုးအေထာက္ျပဳကာ ဒြါရာဝတီအသွ်င္ကုသ ေငြသဇင္- (သံတြဲ)က"ရခိုင္လူမ်ိဳးႏွင့္ ျမန္မာစာ " 2012 ခုႏွစ္ထုတ္ေဝတဲ့ စာအုပ္မွာ သုေတသန စာတမ္းျပဳစု တင္ျပ
ထားတာဖတ္ရတယ္ ။
"သကၠရာဇ္ ၉ ကဆုန္လဆန္း ၆ရက္
တနလၤာ ၅ါးနာရီေက်ာ္ေသာ. . .
ေရာက္. . . ႀကီးသြန္းအဲသည္ ။
ငမၤရၤၿဖဴေကာင္းမွဳဘုရား ပဥၥေလာဟာ
ျပီးျပည့္စံုသည္။ ဘုရားျပဳေသွာ
အက်ိဳင္အားျဖင့္ ဘုရားမခြ်တ္ ျဖစ္ေစ
ေသာ. . .။"
ဆင္းတုေတာ္ ကမၺည္းစာ ျဖစ္ပါ
တယ္။
စာအေရး ညက္ေညာလွတယ္ ။
ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ ့ေနတယ္ ။
ခု ႏွစ္ လ ရက္ ေန ့။
အခ်ိန္နာရီ အတိအက်ပါေနတယ္ ။
ငါ မင္းရင္ျဖဴေကာင္းမွဳ ဘုရား။
ဘုရားဆင္းတုျပဳလုပ္ရတဲ ့ အက်ိဳးတရားေႀကာင့္ ဆိုျပီး ဘုရားဆု
ပန္ သဂၤါယနာတင္ မင္းေကာင္းမင္း
ျမတ္တစ္ပါး လို ့ သိရွိရေတာ့တယ္ ။
အံ့ႀသ ဝမ္းေျမာက္စရာပါ ။
ရခိုင္ မွာ စာ ရွိသလား ။
ရခိုင္စာရွိပါတယ္ ။
ဆင္းတုေတာ္ စမၼခဏ္မွာ ရကၡဝဏၰ
အကၡရာ ရခိုင္စာနဲ ့ မွတ္တမ္းျပဳထား
တာျဖစ္တယ္ ။
ေရးထိုးခုႏွစ္ကို ေကာဇာ ၂၀၉ ခု
ခရစ္ေအဒီ ၈၄၇ လို ့တြက္ဆျပထား
တယ္ ။
အရိမဒၵန ပုဂံ မတည္ေသး ။
ျမေစတီ ေက်ာက္စာ ရွိဖို ့ မဆိုထားနဲ ့ ပုဂံျမိ ဳ ့မရွိေသးတဲ့ အတြက္ စာေရးသားတဲ ့အတတ္မရွိ
ေသးတာ ထင္ရွား လွတယ္ ။
ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာထက္
ႏွစ္ေပါင္း 266- ႏွစ္ေစာတဲ ့ ရခိုင္ေရွး
စာေပျဖစ္ေႀကာင္း သုေတသီ ေထရ္
ဆရာ တင္ျပခ်က္က ထိထိမိမိ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ရွိလွဘိေတာ့ တယ္ ။
* * *
ျမန္မာတို ့သည္ ၁၁ ရာစုေက်ာ္
သည္အထိ မြန္ေက်ာက္စာျဖင့္ေရးထိုး
သည္ဟု ယူဆရေလာက္ေအာင္
(AD 1084 - 1113) အထိ ပုဂံတြင္
နန္းစံခဲ့ေသာထိလိုင္မင္(က်န္စစ္သား)
လက္ထက္တြင္ မြန္ေက်ာက္စာမ်ား
ေတြ ့ခဲ ့သျဖင့္ AD 1074 ခုေက်ာ္
တြင္မွ ျမန္မာတို ့သည္ ျမန္မာဆန္ေအာင္ႀကိဳးစားလာေႀကာင္း
ေတြ ့ရ၏ ။
ေဒါက္တာသန္းထြန္း
ျမန္မာနိုင္ငံ ေက်ာက္စာမ်ား ။
ခရစ္ႏွစ္ 1113 - မွ 1174 အတြင္း ျမန္မာတို ့သည္ မြန္ယဥ္ေက်း
မွဳကို မီွျငမ္းျပဳ၍ သီးျခားယဥ္ေက်းမွဳ
တစ္ခုထူေထာင္ရန္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္
ေႀကာင္းေတြရသျဖင့္ ႀကားကာလျဖစ္
သည္ဟု ဆိုရေပမည္ ။ မြန္ဘာသာ
အစား ျမန္မာဘာသာ(ရခိုင္အကၡရာ)
ကို မသံုးစြဲမီ မည္သည့္ဘာသာ စကား
ကို သံုးစြဲရမည္မသိ သျဖင့္ ေယာင္ဝါး
ဝါး ရွိေနႀကပံု . . ။
ေဒါက္တာသန္းထြန္း
ေခတ္ေဟာင္း ျမန္မာ ရာဇဝင္ ။
ေ လ း စ ာ း စြ ာ
# ေ ဇ ာ ္ မ င ္ း ထြ န ္ း (သံ တြ ဲ)
Comments
Post a Comment