ဆရာမ်ား ေရွာင္ရွားသင့္ေသာ အက်င့္စရိုုက္မ်ား

ဆရာမ်ား ေရွာင္ရွားသင့္ေသာ အက်င့္စရိုုက္မ်ား
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

၁။ အတန္းကိုု ၿငိမ္သက္ေစဖိုု႔ စားပြဲကိုု မထုုပါႏွင့္
အတန္းက ၿငိမ္ေတာ့ၿငိမ္သြားမယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး
မဟုုတ္လိုု႔ပါ။

၂။ စိတ္ဆိုုးလိုု႔ စာသင္ခန္းကေန ထြက္မသြားပါႏွင့္
စာသင္ခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းသားစိတ္အားငယ္သြားမယ္။
မသင္ခ်င္တဲ့ေက်ာင္းသား ခုုိးၿပီးေပ်ာ္ေနမယ္။

၃။ ကေလးမ်ားကိုု ေအာ္ေဟာက္ၿပီး မဆံုုးမပါႏွင့္
ေအာ္ေဟာက္သံနဲ႔ အက်ဳိးထိေရာက္မူ မသက္ဆိုုင္လိုု႔ပါ။

၄။ ကေလး မ်ားတစ္ခုုခုု အျပစ္လုုပ္မိရံုုနဲ႔ သူတိုု႔မိဘကိုု
အေၾကာင္းမၾကားပါႏွင့္
ကေလးမ်ားက မႏွစ္သက္သလိုု မိဘမ်ားလည္း ႀကိဳက္မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။

၅။ လူအမ်ားေရွ႕  မွာ ကေလးမ်ားကိုု အရွက္ခြဲတဲ့ပံုုစံနဲ႔  မဆံုုးမပါႏွင့္
ကေလးမ်ား သိမ္ငယ္သြားေစႏိုုင္တယ္။ အမုုန္းပြားေစႏိုုင္တယ္။

၆။  ကေလးကိုု ဆံုုးမတဲ့အခါမွာ အနာေဟာင္းကိုု မေဖၚ ပါႏွင့္
ရိွတဲ့အျပစ္ကိုုပဲ ေျပာပါ။ အနာေဟာင္းကိုု ခဏခဏ ဆြရင္
ျပန္က်ဴးလြန္ဖိုု႔ သတိေပးသလိုု ျဖစ္ေနတတ္တယ္။

ရ။ ကေလးမ်ားရဲ႕ အျပစ္ကိုု ပံုုႀကီးမခ်ဲ႕ မိပါေစႏွင့္၊
မုုန္႔နဲနဲ ခိုုးစားမိတာနဲ႔ သူခုုိးလိုု႔ တင္စားတာမ်ဳိး ေရွာင္က်ဥ္ပါ။

၈။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႕ ေရွ႕  မွာ အျခားေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႕
မေကာင္းေၾကာင္းကိုု မေျပာမိပါေစႏွင့္၊
အတင္းတုုတ္တဲ့သူဟာ အတင္းသမားသာျဖစ္တယ္။
ေက်ာင္းဆရာ မဟုုတ္ပါ။

၉ ။ အထင္အျမင္ေသးတဲ့ အမူအယာနဲ႔ ေက်ာင္းသားကိုု
မဆက္ဆံမိ ပါေစနွင့္၊
ဘယ္ေက်ာင္းသားကိုုမွ စိတ္ထဲမွာ အထင္မေသးမိပါေစႏွင့္၊
ကိုုယ္ကအထင္ေသးမိရင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ခံစားမိႏိုုင္လိုု႔ပါ။

၁၀။ ကေလးရတဲ့အမွတ္ တစ္ခုုတည္းနဲ႔ ကေလးကိုု မဆံုုးျဖတ္ပါႏွင့္၊
စာရိတၱဟာ ရမွတ္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အေရးႀကီးပါတယ္။

၁၁။ ကေလးကိုု ဆံုုးမတဲ့အခါ ကေလးရဲ႕ ခႏၵာကိုုယ္အားနည္းခ်က္၊
မိသားစုု အားနည္းခ်က္မ်ားကိုု မဆက္စပ္မိပါေစႏွင့္၊
ဥပမာ၊ မင္းအေဖနဲ႔ တူတူပဲ၊ မင္းဦးေလးနဲ႔ တူခ်င္လိုု႔လား ဆိုုတဲ့
ဆံုုးမစကားမ်ဳိး ေရွာင္က်ဥ္ပါ။

၁၂။ အျပင္က စိတ္ဆိုုးမူမ်ားကိုု အတန္းထဲသိုု႔ သယ္မသြားပါႏွင့္
မိန္းမနဲ႔ ရန္ျဖစ္လာလိုု႔ အတန္ထဲမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုု
တန္းစီအျပစ္ေပးတာမ်ဳိး လုုပ္မိရင္ သင္ေက်ာင္းဆရာ မလုုပ္သင့္ေတာ့ပါ။ 

၁၃။ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ေရွ႕ မွာ အျခားဆရာမ်ား မေကာင္းေၾကာင္း
လံုုး၀ မေျပာမိပါေစႏွင့္
ကိုုယ့္သင္နည္းနဲ႔ ကိုုယ္ပဲ၊ လုုပ္ေဖၚကိုုင္ဘက္ကိုု သြားေ၀ဖန္မိရင္
ဘယ္သူ႔အတြက္မွ မေကာင္းပါ။

၁၄။ ကေလးကိုု စာသင္တဲ့အခါ စိတ္မပါတာမ်ဳိး မျဖစ္ေစႏွင့္
စာသင္တဲ့အခါ  ထဲထဲ၀င္၀င္ျဖစ္ပါေစ၊ စိတ္ႏွစ္ကိုုယ္နွစ္ ျဖစ္ပါေစ။

၁၅။ ကေလး တစ္ဦးစီတိုု႔ရဲ႕ ခ်စ္စရာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္မ်ားကိုု
လစ္လ်ဴ မရူ႕ မိပါေစႏွင့္၊
ကေလးရဲ႕ ေကာင္းကြက္ကိုု ေတြ႔မွ ကေလးတိုုးတက္ေအာင္ ဆြဲတင္ႏိုုင္မယ္။

၁၆။ စာေတာ္တဲ့ ကေလးမ်ား အျပစ္ကိုု လစ္လ်ဴရူ႕ တာမ်ဳိး မျပဳလုုပ္ပါႏွင့္၊
ဘာအမွားလုုပ္လုုပ္၊ စာေတာ္ရင္ ခြင့္လြတ္တယ္ဆိုုတဲ့
ဆရာမ်ဳိး မျဖစ္ပါေစႏွင့္။
အက်င့္စာရိတၱ ထက္အေရးႀကီးတဲ့ အရာ မရိွပါ။

Ref: we chat

Comments

Popular posts from this blog

ရခိုင်သမိုင်း

အဘိဓမ္မာ ၇-ကျမ်းနှင့် သင်္ဂြီုဟ် ၉-ပိုင်း

စာရင်းကိုင်ပညာနှင့်သက်ဆိုင်သော အင်္ဂလိပ်-မြန်မာ ဝေါဟာရများ